często zadawane pytania
Ogólne
Czy słowa albo i lub są stosowane wymiennie?
Nie. Słowo albo to tzw. alternatywa rozłączna, czyli musisz wybrać jedną z opcji, jakie są przedstawione w zdaniu. Przykładowo, na karcie #50 znajduje się dodatkowa zasada – dobierz z talii kartę #Yig albo #Wężoludzie, a następnie umieść ją w schowku. Oznacza to, że musisz wybrać tylko jedną z nich. Z kolei słowo lub to alternatywa łączna. Możesz ją znaleźć choćby na karcie #93 – odwróć przyległe karty #Mi-go lub #SUM. To znaczy, że możesz zarówno zmienić kolor przyległych kart #Mi-go, #SUM, jak i obu tych opcji.
Ogólne
Dlaczego na niektórych kartach # jest w kolorze czerwonym?
To specjalne oznaczenie, które występuje tylko przy kartach Bramy. Czerwony hashtag ma ułatwić ich zlokalizowanie na planszy. Dzięki temu, że są lepiej widoczne, przybycie Boga Zewnętrznego nie powinno Cię zaskoczyć.
#027 Piotr Swasynik
Czy zagrywając kartę Piotra Swasynika, muszę tasować talię?
Tak. Tasowanie talii jest konieczne przy dobieraniu kart. Jednak przetasuj talię, zanim włożysz do niej karty w pożądanej przez Ciebie kolejności. Jak powinno więc wyglądać zagranie tej zasady? Na początku wybierz z talii do czterech kart o odpowiednich słowach-kluczach. Następnie przetasuj talię i włóż na jej początek lub koniec dobrane wcześniej karty. Co ważne – możesz je rozdzielić tak, jak uważasz. Nie musisz ich kłaść w jednym miejscu.
#029 Królowa Amonet
Czy cechy Królowej Amonet są liczone podwójnie, gdy aktywuję ją obok kart #SUM?
Nie od razu. Zasada dodatkowa stosowana jest po zakończeniu aktywacji tej karty. Jeżeli Królowa Amonet znajduje się obok kart #SUM, będzie trudniejsza do odwrócenia w dalszej części rozgrywki.
#030 Celine LaPeltone
Czy w przypadku, gdy położę kartę Celine Lapeltone na polu z premiami do cech, TE OD razu są liczone podwójnie?
Nie. Ta dodatkowa zasada wprowadzana jest w życie dopiero po aktywacji karty. Podwójne premie doliczane są na dalszym etapie gry.
#031/#032 – Pierce-Arrow/Ford T
Czy używając kart Pierce-Arrow lub Ford T, mogę odwrócić przyległe karty, które do nich przysunąłem?
Tak. Zasada dodatkowa tych kart, wprowadzana jest przed ich aktywacją. Po przysunięciu odpowiednich kart porównaj ich wartość z kartą aktywną. Te, które mają niższe wartości od tych, znajdujących się na Twojej karcie, powinny zostać odwrócone.
#043 Yog-Sothoth
Czy zagrywając Yog-Sothotha, mogę usunąć jedną kartę ze schowka, a jedną z wierzchu talii?
Tak. Ty i Twój przeciwnik macie w sumie usunąć z gry po dwie karty. To od Was zależy, czy będziecie chcieli poświęcić obie z talii, schowka, czy po jednej z każdego z nich.
#052 Pobłogosławienie sztyletu
Czy karta Pobłogosławienie sztyletu odwraca broń w dowolnym kolorze?
Nie. Zawsze odwracamy karty na swój kolor. Jeśli na planszy każda #Broń jest zwrócona Twoim kolorem ku górze, nie wprowadzasz tej zasady.
#055 Zamiana dusz
Czy karta Zamiana dusz pozwala na usunięcie z planszy dowolnego Badacza?
Karta „Zamiana dusz” pozwala na usunięcie z planszy dowolnego Badacza, niezależnie od jego koloru. By wprowadzić tę zasadę, należy mieć Badacza w swoim schowku. Można wprowadzić Badacza ze swojego schowka, nawet jeśli trafił tam w tej samej kolejce. Nie można tą kartą usunąć z planszy Badacza, nie wprowadzając innego.
#097 Czarny Kamień
Czy ta karta ma odpowiednią ikonę?
Niestety wkradł się nam tutaj błąd. Karta „Czarny Kamień” powinna mieć ikonę ze znakiem nieskończoności – . Oznacza to, że każdy Badacz, którego położysz przy tej karcie, ma premię +100 do jednej cechy na czas swojej aktywacji (lecz nie do końca rozgrywki).
#114 STEROWIEC NAPOLEON/LAGUNA
Kto wybiera którą kartę należy odrzucić?
Gdy Sterowiec jest na ciemnej stronie i należy go odwrócić, zostaje usunięty z gry wraz z jednym Przedwiecznym. Przedwiecznego wybiera gracz, którego aktualnie jest kolejka – nie koniecznie jest to właściciel karty. Zatem najczęściej będzie to gracz odwracający Sterowiec.
#121 Hastur
Czy ten Bóg Zewnętrzny powinien mieć słowa-klucze?
Niestety to drugi wyłapany błąd pierwszego druku. Bogowie Zewnętrzni nie mają kluczy. Dlatego należy tak traktować kartę Hastur, jakby tych kluczy nie posiadała.
#164 ZNAKI OCHRONNE
Karta „Znaki ochronne” nie pozwala pojawić się nowym Bramom, co oznacza, że na planszy nie mogą zostać położone nowe karty z kluczem #Brama. Karty, które w trakcie gry stają się Bramami, wciąż mogą zostać położone na planszy, lecz póki Znaki na niej się znajdują, owe karty nie mogą działać jako #Bramy. Jeśli przed położeniem Znaków na planszy znajdowały się Bramy, zachowują swoje działanie.
#171 PISTOLET PROMIENIOWY
Na kartę wkradł się błąd. Treść zasady powinna brzmieć „Jeśli Pistolet Promieniowy odwrócił Wroga i na planszy znajduje się inna karta #Mi-go, Twój przeciwnik traci kolejkę”.
masz wątpliwości?
twojego pytania nie ma na liście?
Odezwij się do nas, a my postaramy się odpowiedzieć.